Synpunkter och klagomål

För oss på Familjeläkarna är det viktigt att du känner dig trygg och nöjd med den vård du får. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra verksamheter och dina erfarenheter är en viktig del i det arbetet.

Vart kan du vända dig?

1. Mottagningen i första hand
Det snabbaste sättet att få svar på frågor är att prata med den personal du träffat på mottagningen eller kontakta vår verksamhetschef. De flesta situationer går att lösa genom en öppen dialog på plats.

2. Patientnämnden
Om du inte vill prata med oss direkt kan du kontakta Patientnämnden i Region Stockholm. De är en fristående instans som hjälper patienter att föra fram synpunkter och få svar från vårdgivaren.

3. IVO (Inspektionen för vård och omsorg)
Vid allvarligare händelser kan man göra en anmälan till IVO. De har tillsynsansvar över hälso- och sjukvården för att säkerställa att lagar och regler följs.

Skicka ditt ärende till oss

Viktigt: För din säkerhet, skicka aldrig känslig information som personnummer eller djupgående medicinska detaljer via detta formulär. För medicinska ärenden, logga in på 1177.se eller ring oss.