text-standard

F: Hur går ett besök online till?

S: Du bokar en tid via vår app eller hemsidan. När det är dags för ditt besök loggar du in på appen eller klickar på ”starta besök” på hemsidan på avdelningen Familjeläkarna Online. Du kan också klicka här. Din vårdgivare dyker då upp på skärmen.

 

F: Hur bokar jag tid?

S: Du kan boka tid via vår app ”familjeläkarna” eller via vår hemsida. Det går också att få hjälp via receptionen.

 

F: Hur bokar jag tid till mitt barn?

S: Boka tiden i förälderns personnummer. Starta sedan besöket via förälders Mobilt Bank ID. Även om det står angivet en avgift (då bokningen skett i förälderns namn) så är alla besök med barna avgiftsfria.

 

F: Hur betalar jag besöket?

S: Du får en faktura hemskickad. Förutsatt att besöket inte är avgiftsfritt. Vg se nedan.

 

F: Vad kostar besöket?

S: Besöket kostar 250 kronor. Frikort gäller.  För barn under 18 och äldre över 85 är besöket kostnadsfritt.

 

F:  När besöket startar är min skärm svart. Vad är fel?

S: Prova att stänga av wifi och använd istället 3G/4G. Starta om appen.

 

F: Min vårdgivare dyker inte upp. Vad ska jag göra?

S: Tyvärr kan det ibland bli förseningar. Vänta helst upp till 15 min innan du kontaktar oss. Prova att starta om appen så att systemet inte hängt sig. Kontrollera ditt internet. Skulle din vårdgivare inte ha dykt upp efter 15 min kontakta din Familjeläkarnas vårdcentral för återbetalning.